Основната концепция на
настоящата дипломна работа се гради на проследяването на появата и развитието
на новите маркетингови подходи, които се основават на технологичния прогрес и
променящите се пазарни условия. Изборът
на темата е предизвикан от интереса за изследване на процесите, които обуславят
ролята на маркетинга в глобалната мрежа, както и приложението на съвременните
маркетингови методи в Интернет пространството.
Актуалността на проблемите,
които се разглеждат в магистърската теза от една страна се обуславят от
глобализацията и все по-бързо развиващият се технологичен прогрес във всички
дейности и сфери на човешкия живот, а от друга страна сa пречупени през призмата на основната
роля на маркетинга, а именно създаването на конкурентни предимства и
превръщането на обхванатите в него дейности в максимално ефективни. В частност ще бъдат разгледани основни понятия
и приложението на отделните средства и механизми за реализацията на Интернет
маркетинга.
Настоящата работа цели да
направи кратък преглед на появата и развитието на маркетинга, ролята на
технологичния прогрес, създаването на Световната мрежа и нарастващата роля на Интернет
в съвременното общество. Също така в нея ще бъде разгледана
същността и приложението на отделните средства и механизми за реализацията на Интернет
маркетинга. И не на последно място Интернет пространството ще бъде
разгледано от една страна като канал за продажби, а от друга като ниша за
бизнес развитие.
В разработката цялостно ще
бъдат разгледани и съпоставени два аспекта на човешкото развитие от древността
до настоящето: принципите на предаване на информация и комуникационни канали (в
частност: Интернет пространството) и аналогия с развитието на пазарните
отношения, появата и развитието на маркетинга (в частност: разглеждане
предаването на послания през един от каналите).
В допълнение ще се проследи
създаването на компанията ‘Гугъл’ (Google) в Интернет пространството, нейното разрастване, иновационни
подходи и налагане на пазарно предимство.
В изготвянето на настоящата
разработка са използвани различни информационни източници основно Интернет
пространството, статии от блогове, специализирани книги и публикации. В края на магистърската теза е приложен
списък с използваната литература.
0 коментара:
Публикуване на коментар