Здравейте, казвам се Елена Баракова и за мен е
удоволствие да представя пред Вас експозето на дипломната ми работа ‘Приложението
на съвременните маркетингови методи в Интернет пространството’.
Трите ключови елемента: КОМУНИКАЦИЯ, ИНФОРМАЦИЯ
И ТЪРГОВИЯ са изиграли важна роля в човешката еволюция при формирането на
знания, умения и опит в различни сфери и тяхното прилагане във все повече
области от живота на човека. Комуникацията е основен социален процес в
индивидуалния и в обществения живот. Първата революция в развитието на
човешката комуникация е появата на писмеността, която древните създали за
съхраняването и предаването на обществения опит, информация за събития и
хора. Натрупването и разпространението на информация водят до
увеличаването на нейния обем, формирането на знания и опит и тяхното въвеждане
в подобряването живота на човека, посредством открития и иновации, които стоят
в основата на индустриалния и технологичен прогрес и появата на Печатната,
Индустриалната и Информационната революции. Възникването и развитието на
търговията и маркетинга, промяната на пазарните условия, зараждането на
конкуренцията и изменените нужди на клиентите променят парадигмата на
управление на фирмите и налагат пред ръководствата да предприемат нови действия
и мерки за тяхното просъществуване в условията на Глобализия и всеобщо
разпространение и взаимнопроникване на идеи, капитали, технологии и културни
особености в световен мащаб.
Глобализацията, появата на компютрите и Интернет, възникването и
бурният ръст на електронната търговия промениха начина на живот на хората и
посредством КОМУНИКАЦИЯТА, ИНФОРМАЦИЯТА И ТЪРГОВИЯТА осъществявани в
новата среда – глобална информационна мрежа – се създадоха предпоставки за
нейното по-активно използване в ежедневието на съвременния човек. Това
доведе и до прилагнето на нови маркетингови подходи и стратегии за успешното
представяне на продуктите и услугите в мрежата, посредством създаването и
развитието на Интернет маркетинга, под който се разбира теорията и методологията
на организацията на маркетинга в Интернет средата. Счита се, че той
обхваща не само електронния бизнес и търговия, но също и търговските дейности,
които се извършват по електронна поща и с помощта на безжичните
устройства. В тази група са включени и управлението на цифровите данни на
клиентите и електронното управление на връзките с тях.
Епохата на Интернет маркетинга се характеризира със
следните отличителни особености: глобализация на сферите на действие;
окончателен преход на ключовите роли от производителя към потребителя;
персонализация на взаимодействието и преход към маркетинговия подход ‘един към
един’; намаление на транзакционните и трансформационните разходи.
Интернет маркетингът съчетава заедно творческите и
технологичните аспекти на мрежата и преминава през следните процеси:
проектиране, разработка, реклама и продажби. Представянето на продуктите
и услугите, за които е използван Интернет маркетингът, достига до по-широк брой
потенциални потребители с помощта на инструменти като:
Ø
Банер реклами;
Ø
Текстови
реклами;
Ø
И-мейл
маркетинг (e-mail marketing);
Ø
Афилиейт
маркетинг (Affiliate marketing);
Ø
Маркетинг за
търсещи машини (СЕМ);
Ø
Оптимизация за
търсачки (СЕО);
Ø
Маркетинг 2.0.
посредством Уеб 2.0.
Интернет пространството – бидейки само един от
каналите използван от маркетинга се превърна в предпочитан, а за някой фирми и
основен канал за осъществяване на персонализиран контакт с потенциалните
потребители, тяхното привличане и изграждане на дългосрочни връзки.
Креативността, съчетаването на отделни подходи и подбирането на средствата за
реклама са необходими при изготвянето и реализацията на успешна маркетингова
стратегия, целяща да достигне до определените целеви групи и широка
популяризация. Интернет маркетинговата стратегия на фирмата следва да се
води от следните мотиви:
Ø
Основен метод
на промоция на продукти и услуги в Интернет е онлайн рекламата;
Ø
Умело
съчетаване и използване на инструментите за онлайн външна реклама;
Ø
Насърчаване на
продажбите посредством разнообразни стимулиращи мерки;
Ø
Създаване и
поддържане на благоприятен имидж на компанията в Интернет пространството;
Ø
Изграждането и
популяризирането на марката сред потребителите в мрежата в дългосрочен план ще
създаде предпочитание на марката или налагане сред съществуващите на пазара;
Какво ще бъде бъдещето развитие на Интернет
маркетинга и неговите инструменти е трудно да се предугади предвид факта, че
промените, технологиите и иновациите в мрежата са част от продължаващия процес
на развитието на Информационната революция. Нейното отражение в
ежедневния живот на обикновения човек, налагането на новите тенденции в
маркетинга ни прави част от една нова и бързо променяща се среда, в която все
по-осезаемо се усещат последиците от Глобализма и технологичния прогрес във всички
сфери.
Създаването на ‘Гугъл’ и нейното разрастването до
размерите на световен информационен гигант илюстрира прилагането на успешен
бизнес модел за развитие в нова индустриална среда, каквато се явява Интернет
пространството. Нека да разгледаме фирменото развитие.
‘Гугъл’ представлява добър пример за това как
фирмата се създава в следствие на породена идея за нововъведение в начина на
предлагане на една услуга в Интернет пространството, нейното налагане и
запазване на конкурентните й предимства, както и постепенно разрастване на
фирмата първоначално в своята сфера, а понастоящем и извън нея – създаване и
налагане на нови продукти в обсега на Интернет услугите, както и реализацията
на редица проекти и създаването на нови продукти в нови за фирмата сфери на
дейности.
‘Гугъл’ е най-известната търсачка в света и засега
печели убедително надпреварата с основните си конкуренти сред гигантите в
бранша –‘Яху!’ и ‘Бинг’. По последни данни на ‘НетМаркетШер’ (NetMarketShare)
нейният дял в потребителското търсене в световен мащаб възлиза на 85,15%.
В допълнение към това, ‘Гугъл’ предоставя множество услуги, инструменти,
рекламни мрежи и уеб решения за бизнеса, чрез които успешно да поддържат високи
позиции в списъка от резултати на търсачките. Четири характеристики
отличават ‘Гугъл’ търсенето от това с конкурентите му: Скорост; Точност; Обективност
и Леснота на употреба.
Най-популярните рекламни програми на ‘Гугъл’ са ‘AdWords’
и ‘AdSense’, чието използване при оптимизирани уеб сайтове, повишава
ефективността от провежданите рекламни кампании. С помощта на тези две
рекламни програми компанията постига високи финансови резултати.
Към момента 'Гугъл' има на пазара представени над
50 продукта, 150 домейна и 110 чужди езика, които най-общо могат да бъдат
класирани в сферата на онлайн рекламата и информационното обслужване на
Интернет потребителите. Броят им постоянно нараства и това се дължи на
факта, че 'Гугъл' инвестират в иновационна дейност и разработването на нови
продукти и услуги. Иновационната политика на ‘Гугъл’ се състои от две
основни направления – едното е свързано с фирмената политика за мотивирането и
създаването на условия за иновации, които да се извършват от страна на
служителите, а второто направление е свързано с постоянен мониторинг и оценка
на излизащите нови иновативни технологии и продукти на пазара разработени от
други фирми и тяхното закупуване от страна на гиганта.
Навлизането в нови пазарни ниши представлява
интерес пред ръководството на 'Гугъл'. Такава ниша е включването на
пазара на смартфоните с предлагането на собствен модел и операционната система
'Андроид', както и самостоятелното навлизане в сферата на онлайн търговията с
безжични устройства.
С постоянното развитие на нови продукти и услуги
'Гугъл' водят агресивана политика за запазване на своето конкурентно предимство
пред основните си конкуренти на Интернет пазара на търсенето и онлайн рекламата
– 'Майкрософт' и 'Яху!'. Навлизането на нови пазари за фирмата –
телекомуникациите и онлайн продажбите – предствляват сериозна стъпка в бъдещето
развитие на компанията.
Като филантропи Лари Пейдж и Сергей Брин се
интересуват от алтернативни възобновяеми източници на енергия, изграждането на
технологични продукти за справяне с глобалните предизвикателства като
изменението на климата, болестни пандемии и бедността. Тези дейности се
финансират от създадената фондация ‘Гугъл’, на която се даряват значителни
ресурси в размер на 1% от капитала и печалбата, включително и служебно време, с
цел след време тази институция да засенчи самата ‘Гугъл’ по отношение на
цялостното си световно влияние.
Също така 'Гугъл' е създал фонд за рискови
инвестиции наречен 'Гугъл Венчърс', чиято основна дейност се състои в
инвестиции обхващащи широк спектър от сектори и етапи на развитие в общ размер
на 100 млн. щатски долара годишно. Сферите на инвестиционен интерес
включват различни индустрии – Интернет потребители, софтуер, хардуер, мобилни
технологии, чисти технологии, здравеопазване, биотехнологии, откриване на
човешки антитела и редица др.
Примерът за развитието на ‘Гугъл’ в Интернет,
представлява един успешен модел за разрастване в ниша за бизнес развитие, а
също и използването на същата тази ниша – глобалната информационна мрежа – като
канал за продажби на техните продукти и услуги, както и излизането от нейната
‘орбита’ и стартирането на дейности, които в бъдеще биха открили нови
възможности пред компанията.
‘Гугъл’ представлява образец за новаторския дух и
иновационния стремеж за усъвършенстване на предлагането на услугата търсене в
бързо разрастваща се по обем информационна среда на мрежата, както и налагането
на нови измерения в рекламирането на стоки и услуги. Създаването и
налагането на марката ‘Гугъл’ се свързва с гарантирано качество на обслужването
на постоянно нарастващия брой Интернет потребители.
Благодаря Ви за вниманието!
0 коментара:
Публикуване на коментар