петък, 29 юни 2012 г.

Експозе


Здравейте, казвам се Елена Баракова и за мен е удоволствие да представя пред Вас експозето на дипломната ми работа ‘Приложението на съвременните маркетингови методи в Интернет пространството’. 
Трите ключови елемента: КОМУНИКАЦИЯ, ИНФОРМАЦИЯ И ТЪРГОВИЯ са изиграли важна роля в човешката еволюция при формирането на знания, умения и опит в различни сфери и тяхното прилагане във все повече области от живота на човека.  Комуникацията е основен социален процес в индивидуалния и в обществения живот.  Първата революция в развитието на човешката комуникация е появата на писмеността, която древните създали за съхраняването и предаването на обществения опит, информация за събития и хора.  Натрупването и разпространението на информация водят до увеличаването на нейния обем, формирането на знания и опит и тяхното въвеждане в подобряването живота на човека, посредством открития и иновации, които стоят в основата на индустриалния и технологичен прогрес и появата на Печатната, Индустриалната и Информационната революции.  Възникването и развитието на търговията и маркетинга, промяната на пазарните условия, зараждането на конкуренцията и изменените нужди на клиентите променят парадигмата на управление на фирмите и налагат пред ръководствата да предприемат нови действия и мерки за тяхното просъществуване в условията на Глобализия и всеобщо разпространение и взаимнопроникване на идеи, капитали, технологии и културни особености в световен мащаб. 
Глобализацията, появата на компютрите и Интернет, възникването и бурният ръст на електронната търговия промениха начина на живот на хората и посредством КОМУНИКАЦИЯТА, ИНФОРМАЦИЯТА И ТЪРГОВИЯТА осъществявани в новата среда – глобална информационна мрежа – се създадоха предпоставки за нейното по-активно използване в ежедневието на съвременния човек.  Това доведе и до прилагнето на нови маркетингови подходи и стратегии за успешното представяне на продуктите и услугите в мрежата, посредством създаването и развитието на Интернет маркетинга, под който се разбира теорията и методологията на организацията на маркетинга в Интернет средата.  Счита се, че той обхваща не само електронния бизнес и търговия, но също и търговските дейности, които се извършват по електронна поща и с помощта на безжичните устройства.  В тази група са включени и управлението на цифровите данни на клиентите и електронното управление на връзките с тях. 
Епохата на Интернет маркетинга се характеризира със следните отличителни особености: глобализация на сферите на действие; окончателен преход на ключовите роли от производителя към потребителя; персонализация на взаимодействието и преход към маркетинговия подход ‘един към един’; намаление на транзакционните и трансформационните разходи. 
Интернет маркетингът съчетава заедно творческите и технологичните аспекти на мрежата и преминава през следните процеси: проектиране, разработка, реклама и продажби.  Представянето на продуктите и услугите, за които е използван Интернет маркетингът, достига до по-широк брой потенциални потребители с помощта на инструменти като:
Ø      Банер реклами;
Ø      Текстови реклами;
Ø      И-мейл маркетинг (e-mail marketing);
Ø      Афилиейт маркетинг (Affiliate marketing);
Ø      Маркетинг за търсещи машини (СЕМ);
Ø      Оптимизация за търсачки (СЕО);
Ø      Маркетинг 2.0. посредством Уеб 2.0.
Интернет пространството – бидейки само един от каналите използван от маркетинга се превърна в предпочитан, а за някой фирми и основен канал за осъществяване на персонализиран контакт с потенциалните потребители, тяхното привличане и изграждане на дългосрочни връзки.  Креативността, съчетаването на отделни подходи и подбирането на средствата за реклама са необходими при изготвянето и реализацията на успешна маркетингова стратегия, целяща да достигне до определените целеви групи и широка популяризация.  Интернет маркетинговата стратегия на фирмата следва да се води от следните мотиви:
Ø      Основен метод на промоция на продукти и услуги в Интернет е онлайн рекламата;
Ø      Умело съчетаване и използване на инструментите за онлайн външна реклама;
Ø      Насърчаване на продажбите посредством разнообразни стимулиращи мерки;
Ø      Създаване и поддържане на благоприятен имидж на компанията в Интернет пространството;
Ø      Изграждането и популяризирането на марката сред потребителите в мрежата в дългосрочен план ще създаде предпочитание на марката или налагане сред съществуващите на пазара;
Какво ще бъде бъдещето развитие на Интернет маркетинга и неговите инструменти е трудно да се предугади предвид факта, че промените, технологиите и иновациите в мрежата са част от продължаващия процес на развитието на Информационната революция.  Нейното отражение в ежедневния живот на обикновения човек, налагането на новите тенденции в маркетинга ни прави част от една нова и бързо променяща се среда, в която все по-осезаемо се усещат последиците от Глобализма и технологичния прогрес във всички сфери. 
Създаването на ‘Гугъл’ и нейното разрастването до размерите на световен информационен гигант илюстрира прилагането на успешен бизнес модел за развитие в нова индустриална среда, каквато се явява Интернет пространството.  Нека да разгледаме фирменото развитие.
‘Гугъл’ представлява добър пример за това как фирмата се създава в следствие на породена идея за нововъведение в начина на предлагане на една услуга в Интернет пространството, нейното налагане и запазване на конкурентните й предимства, както и постепенно разрастване на фирмата първоначално в своята сфера, а понастоящем и извън нея – създаване и налагане на нови продукти в обсега на Интернет услугите, както и реализацията на редица проекти и създаването на нови продукти в нови за фирмата сфери на дейности. 
‘Гугъл’ е най-известната търсачка в света и засега печели убедително надпреварата с основните си конкуренти сред гигантите в бранша –‘Яху!’ и ‘Бинг’.  По последни данни на ‘НетМаркетШер’ (NetMarketShare) нейният дял в потребителското търсене в световен мащаб възлиза на 85,15%.  В допълнение към това, ‘Гугъл’ предоставя множество услуги, инструменти, рекламни мрежи и уеб решения за бизнеса, чрез които успешно да поддържат високи позиции в списъка от резултати на търсачките.  Четири характеристики отличават ‘Гугъл’ търсенето от това с конкурентите му: Скорост; Точност; Обективност и Леснота на употреба.
Най-популярните рекламни програми на ‘Гугъл’ са ‘AdWords’ и ‘AdSense’, чието използване при оптимизирани уеб сайтове, повишава ефективността от провежданите рекламни кампании.  С помощта на тези две рекламни програми компанията постига високи финансови резултати. 
Към момента 'Гугъл' има на пазара представени над 50 продукта, 150 домейна и 110 чужди езика, които най-общо могат да бъдат класирани в сферата на онлайн рекламата и информационното обслужване на Интернет потребителите.  Броят им постоянно нараства и това се дължи на факта, че 'Гугъл' инвестират в иновационна дейност и разработването на нови продукти и услуги.  Иновационната политика на ‘Гугъл’ се състои от две основни направления – едното е свързано с фирмената политика за мотивирането и създаването на условия за иновации, които да се извършват от страна на служителите, а второто направление е свързано с постоянен мониторинг и оценка на излизащите нови иновативни технологии и продукти на пазара разработени от други фирми и тяхното закупуване от страна на гиганта. 
Навлизането в нови пазарни ниши представлява интерес пред ръководството на 'Гугъл'.  Такава ниша е включването на пазара на смартфоните с предлагането на собствен модел и операционната система 'Андроид', както и самостоятелното навлизане в сферата на онлайн търговията с безжични устройства. 
С постоянното развитие на нови продукти и услуги 'Гугъл' водят агресивана политика за запазване на своето конкурентно предимство пред основните си конкуренти на Интернет пазара на търсенето и онлайн рекламата – 'Майкрософт' и 'Яху!'.  Навлизането на нови пазари за фирмата – телекомуникациите и онлайн продажбите – предствляват сериозна стъпка в бъдещето развитие на компанията.
Като филантропи Лари Пейдж и Сергей Брин се интересуват от алтернативни възобновяеми източници на енергия, изграждането на технологични продукти за справяне с глобалните предизвикателства като изменението на климата, болестни пандемии и бедността.  Тези дейности се финансират от създадената фондация ‘Гугъл’, на която се даряват значителни ресурси в размер на 1% от капитала и печалбата, включително и служебно време, с цел след време тази институция да засенчи самата ‘Гугъл’ по отношение на цялостното си световно влияние. 
Също така 'Гугъл' е създал фонд за рискови инвестиции наречен 'Гугъл Венчърс', чиято основна дейност се състои в инвестиции обхващащи широк спектър от сектори и етапи на развитие в общ размер на 100 млн. щатски долара годишно.  Сферите на инвестиционен интерес включват различни индустрии – Интернет потребители, софтуер, хардуер, мобилни технологии, чисти технологии, здравеопазване, биотехнологии, откриване на човешки антитела и редица др.
Примерът за развитието на ‘Гугъл’ в Интернет, представлява един успешен модел за разрастване в ниша за бизнес развитие, а също и използването на същата тази ниша – глобалната информационна мрежа – като канал за продажби на техните продукти и услуги, както и излизането от нейната ‘орбита’ и стартирането на дейности, които в бъдеще биха открили нови възможности пред компанията. 
‘Гугъл’ представлява образец за новаторския дух и иновационния стремеж за усъвършенстване на предлагането на услугата търсене в бързо разрастваща се по обем информационна среда на мрежата, както и налагането на нови измерения в рекламирането на стоки и услуги.  Създаването и налагането на марката ‘Гугъл’ се свързва с гарантирано качество на обслужването на постоянно нарастващия брой Интернет потребители. 
Благодаря Ви за вниманието!





0 коментара:

Публикуване на коментар

 
Copyright © SunShelly's Blog
Blogger Theme by BloggerThemes | Theme designed by Jakothan Sponsored by Internet Entrepreneur